Klachten
Vanzelfsprekend is ons doel dat cliënten en verwanten tevreden zijn over onze zorg en dienstverlening. Maar soms is dat niet zo. In de regel kan dat opgelost worden door een gesprek met de begeleider of manager. In sommige gevallen wenden klagers zich (ook) tot de interne klachtenfunctionaris van de Passerel. Die gaat dan met ze in gesprek.
Er zijn in 2023 vijf klachten bij deze klachtenfunctionaris ingediend. Dat is vijf minder dan in 2022, toen waren het tien.
Hieronder staat waar klachten over gingen, één klacht kan binnen meerdere categorieën ingedeeld worden.
Klachten 2023 | 1ste kwartaal | 2de kwartaal | 3de kwartaal | 4de kwartaal |
Bejegening | 1 | 1 | geen | geen |
Communicatie/ informatie | 2 | 3 | geen | geen |
Kwaliteit van zorg | 1 | 2 | geen | geen |
Wat betreft de inhoud van de klachten is er, evenals vorig jaar, geen rode draad of gemene deler te definiëren. De klachten hebben allemaal met communicatie of kwaliteit van zorg. Er is daarbij echter geen sprake van een terugkerend patroon, maar van op zichzelf staande situaties. Dat maakt dat er ook geen sprake kan zijn van een algemene aanbeveling of verbeterpunt n.a.v. de behandelde klachten in 2023.
Sinds 2021 hebben we een onafhankelijk vertrouwenspersoon. Er is in 2023 twee keer contact opgenomen met de vertrouwenspersoon.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen.